مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آذر 1402 ساعت 11:002023-12-12اجتماعي

فارس من| طبیعت روستای خِمِس خلخال را از دست کارخانه های ماسه شویی نجات دهید


متاسفانه در سال های اخیر با استقرار 3 کارخانه ماسه شویی در محدوده روستای خِمِس خلخال و آلودگی ناشی از گردوغبار فعالیت آن ها و نیز آلودگی صوتی و بصری، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، مخاطبان فارس با ثبت پویشی تحت عنوان طبیعت روستای خِمِس خلخال را از دست کارخانه های ماسه شویی نجات دهید خواستار توقف کامل فعالیت این کارگاه ها و جبران خسارت های مادی و معنوی وارده به طبیعت روستا و ساکنان و برخورد با عاملان و همراهان این افراد شدند.

در این پویش آمده است: خِمِس روستایی است که در استان اردبیل، شهرستان خلخال، بخش مرکزی، دهستان خانندبیل شرقی قرار دارد، که با توجه به آثار باستانی و قبرستان های واقع در آن، دارای قدمت بیش از 2000 سال است.

متاسفانه در سال های اخیر با استقرار 3 کارخانه ماسه شویی در محدوده روستا و آلودگی ناشی از گردوغبار فعالیت آن ها و نیز آلودگی صوتی و بصری، فعالیت های دامداری، کشاورزی، باغداری و گردشگری روستا از بین رفته و این امر منجر به مهاجرت جوانان روستا شده است.

در ادامه این پویش آمده است: از طرفی علاوه بر آلایندگی های زیست محیطی و تخریب مراتع و زمین های ساکنان روستا، بارگیری مصالح تولیدی این کارگاه ها توسط کامیون های سنگین با تناژ بار اضافی موجب از بین رفتن سطح وسیعی از آسفالت و زیرسازی محورهای ارتباطی و شریا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من| طبیعت روستای خِمِس خلخال را از دست کارخانه های ماسه شویی نجات دهید

فارس من| طبیعت روستای خِمِس خلخال را از دست کارخانه های ماسه شویی نجات دهید